Пандемія і пов’язаний з нею розрив ланцюжків постачання, дефіцит напівпровідників, необхідних для виробництва автомобілів, а тепер і наслідки війни в Україні серйозно впливають на світову автомобільну промисловість, наголошують аналітики Santander Bank Polska.
Першим і найпомітнішим наслідком війни в Україні стало значне скорочення постачання електричних джгутів. Аналітики зазначають, що наша країна була європейським центром виробництва кабельної продукції для автомобільної промисловості. Майже половина провідних світових виробників використовувала продукцію заводів, розташованих в Україні. До війни в Україні виробляли джгути проводки для 0,5-1 мільйона автомобілів щорічно, тобто на 4-9% обсягу усіх машин, виготовлених в Європі. Значна частка продукції експортувалася на заводи німецьких корпорацій, таких як Volkswagen Group, BMW або Mercedes, котрим довелося скоротити або повністю припинити виробництво деяких моделей автомобілів.
За прогнозами експертів, внаслідок ситуації, що склалася, в найближчі місяці можливі втрати на кілька відсотків у виробництві автомобілів в Європі. Хоч нещодавно деякі українські заводи відновили виробництво, але в умовах невизначеності цього бізнесу під час війни автоконцерни та постачальники намагаються перенести виробництво чи збільшити потужності заводів в інших країнах, наприклад Марокко та Румунії. Однак цей процес може зайняти кілька місяців.
Ще один значний ризик – скорочення постачання неону – технічного газу, який використовують у виробництві напівпровідників. Заводи в Маріуполі та Одесі забезпечували близько половини світового постачання. Хоча виробники напівпровідників намагаються створити запаси цього газу і диверсифікувати джерела закупівлі, у цьому секторі існує суттєва загроза.
Також внаслідок вторгнення росії в Україну і світі може виникнути дефіцит металів. Зокрема, росія видобувала близько 40% паладію, що використовується в каталізаторах і напівпровідниках, а також постачала до ЄС нікель, необхідний для виробництва акумуляторів. Зараз країнам Європейського Союзу доведеться терміново шукати альтернативу продукції країни-агресора. Окрім цього, війна може знизити також доступність алюмінію та сталі, вважають експерти.
А от з точки зору експорту запчастин та автомобілів росія не має великого значення, переконані експерти, тому автомобільна промисловість ЄС легко переживе розрив торгових відносин з окупантами. Найбільше відчути втрату ринку збуту можуть Renault Group та Skoda.
За матеріалами IBRM Samar