Експерти Інституту досліджень авторинку проаналізували статистику реєстрацій транспортних засобів в Україні та визначили топ моделей в трьох сегментах автобусів: імпорті вживаних, внутрішніх перепродажах та купівлі нових.
Динаміка ринку автобусів
У вересні 2022 року українці придбали 557 нових та вживаних автобусів. Такий показник на -45,3% менший, ніж за аналогічний період минулого року та на -6,9% менший, ніж у серпні-2022.
Більшість автобусів у вересні купили на внутрішньому ринку: 480 штук, що склало 86,2% від загальної кількості. Така частка виявилася найбільшою за останні 12 місяців.
З-за кордону натомість привезли лише 10,2% вживаних автобусів від загальної кількості: 57 штук.
Також у вересні вперше зареєстрували 18 автобусів, що були виготовлені або переобладнані в Україні (3,2%).
Нових імпортних автобусів придбали взагалі лише 2 штуки. У порівнянні, це на 96,6% менше, ніж у вересні 2021 року.
Найпопулярніші автобуси на внутрішньому ринку
Стабільну першість в продажах вживаних автобусів всередині країни тримає Mercedes-Benz із часткою 40,6% (195 шт.). Друге і третє місце зайняли українські бренди - БАЗ із часткою 8,1% (39 шт.) та Богдан (7,5%, 36 шт.).
Також до топ-5 потрапили автобуси Volkswagen (7,3%, 133 шт.) та українська Рута (6,5%, 31 шт.).
Як помітно з переліку 10 найпопулярніших моделей автобусів на внутрішньому ринку, найчастіше українці купують автобуси малого та середнього класу. Лідером внутрішніх перепродажів став універсальний Mercedes-Benz Sprinter (147 шт.). При цьому в перелік потрапили як автобуси, виготовлені на шасі "спринтера" як в заводських умовах, так і переобладнані в індивідуальному порядку вже в Україні, коли це ще було дозволено законом.
На другому місці - автобуси на базі Mercedes Benz T1 та T2 (265 шт.), які не випускаються з середини 90-х років минулого століття. Цей пункт також включає вантажні транспортні засоби, які свого часу були переобладнані в автобуси.
Третє місце - за чи не наймасовішим в історії українського автомобілебудування автобусом БАЗ А079 "Еталон" (68 шт.). Автобус будували на індійському вантажному шасі ТАТА LPT-613, що своєю чергою створене на основі Mercedes-Benz LN другого покоління (почали випускати такі у далекому 1964 році).
Четверте місце зайняв Volkswagen LT (58 шт.) - конкурент "спринтера", на шасі котрого також побудовано та переобладнано багато автобусів. На п'ятій сходинці розмістився ще один бренд українського виробника - Богдан/Ataman А-092 (45 шт.), що спроєктований на основі індійських шасі Isuzu.
- Mercedes-Benz Sprinter - 147 шт.
- Mercedes-Benz T1/T2 - 110 шт.
- БАЗ А079 "Еталон" - 68 шт.
- Volkswagen LT - 48 шт.
- Богдан/Ataman A-092 - 45 шт.
- Iveco Daily (Turbo/Power) - 29 шт.
- Volkswagen Crafter - 21 шт.
- ГАЗ 3221 "Газель" - 20 шт.
- ПАЗ 3205 - 16 шт.
- Рута 25 - 15 шт.
Найпопулярніші вживані автобуси, привезені з-за кордону
Як і на внутрішньому ринку, найбільше з-за кордону українці привозили автобуси Mercedes-Benz (33,3%, 19 шт.). Другим за популярністю був Van Hool (22,8%, 13 шт.), а третім із 13 імпортованими автобусами став бренд Bova (вона ж відома як VDL).
Найчастіше з-за кордону привозили вживаний Mercedes-Benz Sprinter (13 шт.). Решта 9 моделей із топ-10 - це автобуси великого класу, в основному - туристичні.
- Mercedes-Benz Sprinter - 13 шт.
- Van Hool T9 - 7 шт.
- Van Hool Astromega - 4 шт.
- Mercedes-Benz Citaro - 3 шт.
- Bova Futura - 2 шт.
- MAN Lion's Coach - 2 шт.
- Setra 400-Series - 2 шт.
- Solaris Urbino - 2 шт.
- VDL Jonckheere - 2 шт.
- Volvo 8700 - 1 шт.
Найпопулярніші нові автобуси
Кількість нових автобусів, які українці придбали у першій половині 2022 року, зовсім незначна. За виключенням двох Hyundai H350, це продукція українських підприємств.
- Богдан/Ataman A-093 - 8 шт.
- БАЗ А081 "Еталон" - 6 шт.
- Богдан А224 - 3 шт.
- Hyundai H350 - 2 шт.
- BM ПА-01-04 - 1 шт.
Підпишіться на телеграм-канал Інституту досліджень авторинку, щоб отримувати інформацію першими, без реклами та спаму.