Всі новини

Електрична карта України: Скільки електромобілів припадає на 1000 мешканців?

Загальнонаціональний середній показник кількості легкових електромобілів на 1000 населення становить 4,5 одиниці. Однак, як показує наш рейтинг, це середнє значення без деталізації — лише «температура по лікарні» .

Лідери електромобілізації

Справжніми «електричними маяками» є м. Київ (12,3) та Львівська область (10,2). Їхнє лідерство пояснюється, з одного боку, найвищою купівельною спроможністю столиці, а з іншого — близькістю до європейських кордонів, що забезпечує стабільний потік вживаних авто на електричному ходу. Ці регіони майже втричі перевищують середній показник по країні.

  • Замовляйте електромобілі під ключ у компанії West Auto Hub

Міцно тримаються і західні та центральні області, які входять до Топ-6: Київська обл. (7,1), Тернопільська обл. (7,0), Волинська обл. (6,4) та Рівненська обл. (6,4).

Завантажити слайд

Аутсайдери: Де шанси побачити електроавто найменші

На жаль, електрична хвиля ще не дісталася до східних і південних регіонів, де шанси зустріти електромобіль на вулиці близькі до нуля.

Найменші показники зафіксовані в областях, які найбільше постраждали від бойових дій та мають складну економічну ситуацію: Херсонська (0,3), Донецька (0,2) та Луганська (0,1) області. У цих регіонах кількість електромобілів на 1000 осіб у десятки разів менша, ніж у столиці.

Завантажити слайд

Європейська перспектива

У порівнянні українські 4,5 електромобіля на 1000 осіб насправді виглядають досить скромно. Наприклад, у Норвегії (світовий лідер з насичення EV) цей показник вже давно перевалив за 160 машин групи BEV на 1000 осіб, У Німеччині — близько 29, у Великій Британії — 23. Найближче ми до Угорщини, де 4,6 BEV/1000 осіб, й випереджаємо Польщу (2,6) та Болгарію (2,8).

Однак, якщо взяти наш «електричний флагман» Київ (12,3), то він цілком може конкурувати з деякими європейськими містами чи меншими країнами, які лише почали масову електрифікацію. Це дає надію, що за сприятливих умов Україна має потенціал швидко наздогнати лідерів.

Висновок

Попри високий інтерес до електричного транспорту, наразі український автопарк перебуває лише на старті цього шляху — загальна частка «електричок» в парку всього 1,6%. Показник у 4,5 електромобіля на 1000 осіб набуває особливої ваги, якщо згадати, що загалом на 1000 осіб в Україні мало б припадати близько 267 легковиків усіх типів*. Це означає, що частка легковиків групи BEV у загальному парку все ще мізерна, а їхня концентрація є вкрай нерівномірною. Попри часті згадки слова «рекорд» у ЗМІ щодо сегмента електротранспорту, статистика доводить, що цей сегмент наразі тільки «вчиться повзати» і лише у майбутньому готуватиметься ставати на ноги.

*Про дані:

  • Парк BEV: Власні агреговані ресурси Інституту досліджень авторинку. Актуальні дані про парк електромобілів доступні для придбання у формі інтерактивного дашборду.
  • Кількість населення: Використано офіційні дані Державної служби статистики України станом на 2020 рік.
  • Обмеження: Дослідження не включає інформації про тимчасово окупований Крим. Просимо з розумінням поставитись до можливої похибки, оскільки наразі немає точних даних щодо кількості автомобілів, які остаточно покинули Україну через еміграцію, залишились на т.о.т., або були викрадені чи знищені внаслідок бойових дій.

Підпишіться на телеграм-канал Інституту досліджень авторинку, щоб отримувати інформацію першими, без реклами та спаму.

Останні новини