Всі новини

Зберігайте спокій. Що насправді відбувається з цінами на вживані авто?

У медіа, соцмережах та спільнотах автомобілістів все частіше говорять, що ціни на вживані авто в деяких країнах «злетіли на 30-60%». Мовляв, і українцям слід готуватися до повернення на «Ланоси», або ж значно збільшити бюджети на купівлю тих самих моделей. Та чи все аж настільки погано? Розбираємося, що відбувається насправді та чи є підстави для занепокоєння.

Основними ринками для українських дилерів, що займаються доставленням легкових авто із-за кордону, є країни Європейського Союзу та Америки (США, Канада). Також розвиваються напрямки імпорту з Китаю, Грузії, Південної Кореї, проте обсяги імпорту звідти поки незначні. Щоб дізнатися, який поточний стан справ з цінами на автівки з цих ринків, експерти Інституту досліджень авторинку проаналізували, як змінилися середні ціни на популярні моделі.

Імпорт з країн ЄС

Від початку 2021 року та за наступні його 11 місяців на першу реєстрацію найчастіше подавали такі європейські моделі, як Volkswagen Golf, Skoda Octavia та Renault Megane. Volkswagen Passat, якого імпортували найбільше, до розрахунків не брали, оскільки однойменна модель є і для ринку США.

Середні ціни на популярні авто з ЄС

Зміна ціни від початку року, у валютному вираженні, цілком відповідає ринковим правилам. Усі наведені моделі природньо подешевшали, адже фактично їхній вік став на один рік більший. Те саме можна сказати й про зміну ціни для всього масиву легковиків 2008-го року випуску (такі найчастіше прибувають до нас з ЄС). Все відбувається за загальними «класичними» ринковими правилами.

Імпорт з країн Америки

Для цієї групи як приклади візьмемо Nissan Rogue, Volkswagen Jetta та Ford Fusion. Дізнаємось середні ціни для імпортованих автівок з наймасовішим роком випуску, та визначимо зміну — подешевшали ці моделі, чи, можливо, подорожчали протягом поточного року.

Середні ціни на популярні авто з ЄС

Ситуація тут схожа на ту, яка зафіксована в сегменті авто з ЄС: популярні «американські» моделі подешевшали з початку року.

Поки що масового подорожчання немає

Висновок, який можна зробити ознайомившись із даними, наданими нашими партнерами, найбільшим автомобільним маркетплейсом України AUTO.RIA, доволі простий та однозначний. Поки жодна з популярних імпортних моделей в Україні не подорожчала, як і загалом не спостерігається зростання цін по окремих масивах.

Те саме можна сказати і про низку інших моделей, які ми дослідили, проте щоб не перевантажувати публікацію не включали їх у текст чи на слайди. Наразі коливання цін, динаміка цих процесів, а також різниця між початковим значенням у січні та поточним станом на грудень 2021 року цілком відповідають правилам ринку.

Не є виключенням і вторинний ринок (внутрішні перепродажі вживаних легковиків) — там теж наразі не спостерігається якихось «сплесків» чи «провалів» — доволі стабільна картина, як за обсягами, так і за модельним рядом а заразом й цінами.

Чому ж тоді «усі» говорять про подорожчання?

Так склалося, що часто у погоні за «сенсаціями» медіа виставляють на перший план «шок-контент», побудований на фрагментах досліджень, і «забувають» при цьому подати комплексний огляд ситуації на світовому авторинку. Насправді деякі, окремих сегментів автомобілі, дійсно подорожчали. Наприклад, у США це стосується легковиків віком 1-3 роки, які ще на гарантії або нещодавно вийшли за її рамки, і їх можна вигідно перепродати у другі руки. Зокрема тим покупцям, яким у автосалонах відповіли, що на ту чи іншу нову модель доведеться зачекати кілька місяців.

Щодо аукціонних авто — оскільки ціни там встановлюють не місцеві покупці, а учасники торгів, у більшості випадків з інших країн, подорожчати такі автомобілі не могли, бо принцип формування цін на них цілком інший. Також у США не знижуються обсяги надходжень автівок з пошкодженнями, оскільки місцеві правила щодо «техогляду» та вартість відновлення авто після ДТП не змінювалися. Та й навряд чи самі американці стали їздити обережніше — тож у цьому напрямку наразі все залишається на своїх місцях. Зростання «виграшних» ставок на аукціонах свідчить лише про зростання попиту на такі автомобілі.

Щодо країн Західної Європи — про зростання цін на вживані авто місцеві аналітики вже встигли відзвітувати, наприклад у DAT Group відзначили збільшення «прайсів» у Німеччині на легковики віком 3-5 років. За інформацією компанії, у деяких випадках вживані авто можуть бути дорожчими за нові. Це — наслідки світової кризи автопромисловості та дефіциту нових авто.

У Польщі мережа AAA Auto зафіксувала зниження активності торгів та зростання цін на авто з пробігом на 18% у порівнянні з минулим роком. Наш партнер, польський інститут досліджень авторинку SAMAR, повідомив про зростання інтересу місцевих покупців до вживаних легковиків, привезених з інших країн ЄС на 12%.

Однак при цьому слід розуміти, що насамперед ці подорожчання або зростання інтересу стосуються автівок віком до 3-5 років, які в Україну, зокрема з ЄС, імпортують у вкрай малих кількостях. Так само, як і ринок «цілих» авто з пробігом у США фактично відділений від місцевих страхових аукціонів. Тому наразі підстав для занепокоєння, підтверджених бодай одним достовірним дослідженням, немає. Усі ціни зараз тримаються на тих рівнях, які й мають бути згідно з усіма ринковими правилами.

Проте це не означає, що тенденція подорожчання вживаних авто не дійде до України. Експерти Інституту досліджень авторинку прогнозують можливе зростання цін на легковики з пробігом на 15-20% у першому півріччі 2022 року. Тому зараз — досить вдалий час для купівлі авто.

Зберігайте спокій та стежте за оновленнями перевіреної інформації на сторінці Інституту досліджень авторинку!

Останні новини