Всі новини

Топ-5 марок та моделей з пробігом, які найчастіше експортували з Польщі

Наші польські колеги, аналітики Інституту дослідження авторинку IBRM Samar що у Варшаві, вивчили інформацію, котра стосується зняття з обліку автомобілів у Польщі. Цього разу оглянемо зняття з реєстрації, причиною яких є відчуження за кордон. Разом із крадіжкою це три найпоширеніші причини, зафіксовані в державних базах даних, які загалом охоплюють 99,4% зняття з реєстрації автомобілів із допустимою максимальною масою до 6 тонн у Польщі у 2024 році.

Через відчуження за кордон, за даними польського Центрального реєстру транспортних засобів (ЦР ТЗ), минулого року було знято з реєстрації 43 593 легкових та легких комерційних автомобілів з допустимою максимальною масою до 6 тонн, що означає зниження на 37,5% порівняно з попереднім роком. 2022 рік був рекордним у цьому плані (понад 100 тис. одиниць), і на це певний вплив мала війна в Україні. Це підтверджували й українські статистичні дані: у 2022 році в Україну було ввезено з-за кордону та зареєстровано 404,8 тис. уживаних легкових автомобілів. Понад половину з них завезли в Україну в період так званого нульового митного оформлення.

Щодо наймолодших автомобілів (віком до 3 років), придбаних у Польщі, відчуження за кордон є найчастішою причиною зняття з реєстрації – воно становить аж 95,8% випадків. Варто наголосити, що дані про зняття з реєстрації з’являються в ЦР ТЗ із запізненням, тому їхня повна кількість ще більша. В аналізованому періоді індивідуальні зняття з реєстрації становили 19,8% випадків (8 651 автомобіль). Переважна більшість, а саме 80,2% (34 942 транспортні засоби), – це наслідок інформації, яка надходить з інших країн і вручну вноситься посадовцями до польської системи реєстрації транспортних засобів. Це спричиняє значні затримки в оновленні даних, що визнають і самі чиновники.

Дані з баз показують, що за кордон найчастіше виїжджають переважно автомобілі віком кілька років. Роки випуску 2021, 2022, 2023 становили 49,4% випадків зняття з реєстрації. Подібну частку – 49,7% – мають автомобілі, зняті з реєстрації, які належали фізичним особам.

Які автомобілі найчастіше покидали Польщу?

У рейтингу Топ-5 за марками розташувалися:

  1. Volkswagen (5 319 шт.)
  2. Ford (4 200 шт.)
  3. Renault (3 477 шт.)
  4. Skoda (3 304 шт.)
  5. Toyota (3 075 шт.).

У групі Топ-5 моделей лідирують комерційні автомобілі:

  1. Iveco Daily (1 522 шт.)
  2. Renault Master (1 420 шт.)
  3. Mercedes Sprinter (1 376 шт.)
  4. Dacia Duster (1 103 шт.)
  5. Skoda Fabia (1 025 шт.)

Підпишіться на телеграм-канал Інституту досліджень авторинку, щоб отримувати інформацію першими, без реклами та спаму.

Останні новини