Renault почав продаж відновлених вживаних автомобілів з гарантією. Де такі знайти?
Цікавий та несподіваний поворот стався на європейському авторинку (чи то навіть в автопромі): Renault Polska у співпраці з авторизованим партнером бренду KrubaGroup відкрив завод Renew Factory, який займається ремонтом вживаних автомобілів Renault, Dacia та інших марок. Проєкт є частиною європейської стратегії та спрямований на продаж повністю відремонтованих та сертифікованих автомобілів.
Renault Renew Factory у Польщі — це перший проєкт такого типу в Європі, реалізований групою Renault у співпраці з авторизованим сервісним центром марки — повідомляє аналітична аґенція Samar. Центр, розташований на заводі партнера в Сенкоцин-Новий, займає площу 2200 м2, й пропонує повний набір послуг, достатній для відновлення вузлів автомобілів, у яких закінчився ресурс. На території заводу є автостоянка на 600 автомобілів, які очікують на ремонт.
Refactory certified — це програма відновлення вживаних автомобілів Renault і Dacia. Після процесу оновлення, який включає роботи по кузову, механіці та салону, автомобілі будуть перепродані. Замовлення приймаються як від компаній, так і від індивідуальних клієнтів. На відремонтовані автомобілі поширюється спеціальна сертифікована гарантія Refactory.
Методи відновлення вживаних автомобілів є частиною стратегії циклічної економіки Groupe Renault. Переобладнання транспортних засобів здійснюється за методикою, яка дозволяє знизити споживання ресурсів та зменшити утворення відходів. Renew Factory прагне використовувати екологічно чисту продукцію. Наприклад, згідно зі стандартами Renault Group, усі використовувані фарби виготовлені на водній основі. Виробничі процеси також були оптимізовані, а значна частина електроенергії надходить з відновлюваного джерела — фотоелектричної установки.
Поточна виробнича потужність оновленого заводу на першому етапі проєкту становить приблизно 300 автомобілів на місяць/3600 автомобілів на рік із запланованим збільшенням до 5000 автомобілів наступного року. У 2024 році завод здійснив 1400 сертифікованих регенерацій, включаючи комплексні роботи з оновлення кузова, механіки та салону автомобілів. На всі відремонтовані машини поширюється спеціальна гарантія 2 роки з лімітом пробігу до 80 тис. км.
Refactory certified — де знайти такі авто?
Після процесу відновлення, спрямованого на продовження терміну служби автомобілів, вони отримують сертифікат «Refactory certified» — відновлений вживаний автомобіль. Автомобілі, відремонтовані на Renew Factory, проходять детальний технічний огляд, який охоплює 159 контрольних точок, а всі ремонти документуються у вигляді цифрового сертифіката Refactory. Цей процес відповідає стандартам Renault Group і має на меті гарантувати клієнтам, що кожен автомобіль оновлено з увагою до найдрібніших деталей.
Переглянути автомобілі, які пропонуються до продажу після сертифікованого відновлення можна на офіційному сайті програми. Замовити викуп, доставлення, сертифікацію та розмитнення авто з Європи можна у компанії West Auto Hub — всі ці послуги тут можна отримати з гарантією та під ключ.
Виробник нових авто на вторинці?
Відкриття подібного центру відновлення автомобілів під брендом виробника — справді цікава для дослідження подія. Адже загальна спрямованість усіх бізнесів з виробництва автотранспорту — збільшення обсягів продажів саме нових авто, прискорення заміни проданих кілька років тому машин на нові, для чого відбуваються регулярні оновлення, рестайлінги або випуск наступних генерацій тієї чи іншої моделі.
Продовження строку служби вживаних автомобілів перечить цій стратегії, однак, як бачимо на практиці, є перший сигнал розуміння виробниками того, що попри бажання маркетологів час служби автомобіля складає понад 10 років (а не очікувані 3-4 до заміни на новий), а форсування продажів нових авто спричиняє перенасичення вторинного ринку, що своєю чергою знову ж зменшує попит на нові — адже і вживані не настільки відсталі, та й цілком придатні до експлуатації ще тривалий час. Відповідно, присутність виробника нових авто на вторинному ринку може допомогти йому отримати частину цього ринку та фінансових потоків, які до цього протікали через приватні майстерні та автокоміси. Що цілком логічно за поточних умов.
Чи справді перший проєкт?
Подібні принципи роботи з уживаною технікою вже відомі. Наприклад, в авіації — там правила такі, що кожен елемент літака має свій призначений ресурс і підлягає обслуговуванню чи заміні у точно визначений час (напрацюванні к-сті годин тощо). Лише після виконання регламентних робіт продовжується сертифікат придатності до експлуатації кожного літака. Займаються цим виробники або уповноважені ними підприємства.
Авторемзаводи також існували і в часи СРСР — на професійному обладнанні під інженерним наглядом там відновлювали певні марки автомобілів, залежно від спеціалізації конкретного заводу. Щоправда, цілі там були інші — здебільшого ремонт машин, призначених для військових потреб. Цивільні машини тоді доводилося ремонтувати в звичайному порядку на СТО чи «на гаражах».
Найцікавіша індустрія з відновлення вживаних (і не просто вживаних — пошкоджених) автомобілів існує в Україні — ремонт аукціонних автомобілів зі США. Якщо описаний вище завод у Польщі здатен відновити близько 300 авто на місяць, силами 30 працівників, в Україні щомісяця відновлення проходять 4-5 тисяч легковиків, а кількість залучених до цієї справи майстрів та майстерень складно порахувати. Зважаючи на те, що подібною діяльністю зайнявся відомий автовиробник, градус скепсису та критики від тих, хто зараховує себе до противників «битків» точно має знизитися.
Залишається спостерігати, чи набуде поширення подібна практика серед інших відомих виробників, чи їхній фокус уваги так і залишиться на тому, аби продавати більше і частіше саме нових авто.
- Підпишіться на телеграм-канал Інституту досліджень авторинку, щоб отримувати інформацію першими, без реклами та спаму.