У серпні 2024 український автопарк поповнили на понад 25,7 тисячі ввезені з-за кордону вживані автомобілі. У порівнянні з серпнем минулого року реєстрації таких автомобілів збільшилися майже на чверть — 22%. За словами Станіслава Бучацького, зростання кількості вживаних авт в Україні з-за кордону відбулося через анонсований податок у 15%.
Про це голова ГС «Інститут досліджень авторинку» розповів в етері Громадського радіо.
«Відповідь на питання, чому саме в серпні українці так активно привозили реєструвати автомобілі з-за кордону — це новина про те, що уряд ініціює впровадження додаткового податку у розмірі 15% від вартості імпортованого автомобіля. Зрештою, цю пропозицію відкликали. Її передумали вводити, але ефект свій ця новина дала. Ті українці, котрі вагалися, але планували чи відкладали купівлю авто за кордону, вони просто взяли і зробили це в серпні», — пояснив Бучацький.
Відповідно, за словами голови ГС «Інститут досліджень авторинку», наступні місяці ми спостерігатимемо досить серйозне падіння статистики реєстрації автомобілів з-за кордону. Оскільки анонсований податок змусив поквапитися тих людей, що відкладали покупку на найближчі місяці.
«Найімовірніше, у вересні, жовтні і листопаді в статистиці ми побачимо падіння. При чому досить серйозне, на 20-30%. Тому що ті люди, які вже це зробили (привезли та зареєстрували автомобіль з-за кордону — ред.), мали би це розтягнути на три місяці, а зробили це за місяць. Вони вже тепер цього не зроблять», — розповідає Бучацький.
Як пояснює голова ГС «Інститут досліджень авторинку» Станіслав Бучацький, попит на вживані автомобілі з-за кордону у серпні — рекордний за останні два роки. Більшим він був лише невдовзі після початку повномасштабного вторгнення, у квітні-липні 2022 року, під час так званого «нульового розмитнення». Тоді ж попит був спровокований протилежною ситуацією — відсутністю податку.
«Якщо порівнювати зі статистикою, наприклад, минулого року, то ми бачимо зростання, і воно досить суттєве. Тому що це фактичний рекорд за останні два роки. Більше автомобілів з-за кордону з пробігом привозили лише під час так званого нульового розмитнення. Це було протягом квітня-липня 2022 року, і тоді цей бум був спровокований саме відсутністю податків», — сказав Бучацький.
Проте Станіслав Бучацький пояснює, що, за статистикою, порівняно з часами до повномасштабного вторгнення, наразі зростання попиту взагалі відсутнє. Оскільки тоді люди привозили з-за кордону вдвічі більшу кількість автівок: 50 тисяч порівняно з теперішніми 22, подекуди 25 тисячами. Зростання попиту відсутнє, якщо й порівнювати статистику зі згаданим раніше «нульовим розмитненням».
«Станом на сьогодні ми розуміємо і бачимо по статистиці, що до початку повномасштабного вторгнення українці привозили десь удвічі більше вживаних авто з-за кордону щомісяця. Тобто близько 50 тисяч. Станом на сьогодні, у середньому, ми маємо 22, 23, інколи 25 тисяч. Тому, якщо говорити про порівняння з минулим роком, так, ми бачимо зростання. Якщо порівнювати з так званим нульовим розмитенням, то зростання немає. А якщо порівнювати з часами, котрі в нас були до початку повномасштабного вторгнення, то, відповідно, зростання взагалі і немає», — пояснив Бучацький.
Також голова ГС «Інститут досліджень авторинку» поділився, що сегмент автівок, які обирають українці, не змінився ніяким чином від початку повномасштабного вторгнення. Найбільше люди обирають саме сімейні автомобілі вартістю до 10$ тис. Найпопулярнішими моделями є Volkswagen Golf, Škoda Octavia та Volkswagen Passat.
«Сегмент не змінився ніяким чином від початку повномасштабного вторгнення. Навіть так, як це було приблизно з 2018 року, українці, в більшості своїй, купують саме звичайні, бюджетні, відносно сімейні автомобілі. Тобто, якщо загалом дивитися на український автомобільний ринок, по статистиці ми бачимо, що 80% угод складають автомобілі, котрі вартують до 10 тисяч доларів. При цьому є досить виражений пік на 8 тисячах. І, як не дивно, машини до 2 тисяч доларів теж користуються досить таким великим попитом. Якщо говорити про там елітні автомобілі, їх насправді досить небагато, до півтора відсотка від загальної кількості. Якщо говорити по моделях, то там теж все звично, від місяця до місяця ці рейтинги повторюються. На першому місці — Volkswagen Golf, стандартний сімейний автомобіль. На другому місці — Škoda Octavia. Третє місце — Volkswagen Passat», — говорить Бучацький.
Тож, за словами експерта, «українці і до початку повномасштабного вторгнення, і сьогодні мають досить стабільні вподобання: обирають перевірені часом, відносно надійні і відносно недорогі автомобілі».
Підпишіться на телеграм-канал Інституту досліджень авторинку, щоб отримувати інформацію першими, без реклами та спаму.