З 2035 року на території Євросоюзу заборонено випускати автомобілі із двигунами внутрішнього згорання. Відповідне рішення ухвалив Європейський парламент цього тижня. Як нові правила можуть вплинути на український авторинок, вивчили експерти Інституту досліджень авторинку.
Рішення ухвалили у рамках пакета «Fit for 55», що передбачає скорочення викидів парникових газів Європейським Союзом на 55% до 2030 року. Рішення Європейського парламенту має скоротити кількість викидів CO2 від нових легкових автомобілів та мікроавтобусів на 100%. З 2035 року виготовляти нові легкові автомобілі та мікроавтобуси можна буде виключно з електричними двигунами, з акумуляторними чи водневими джерелами живлення. Імпортувати нові авто з ДВЗ із-за кордону теж буде неможливо.
Ян Гуйтема, доповідач Європейського парламенту, сказав, що нові правила задаватимуть курс автомобільній промисловості та заохочуватимуть до виробництва авто з нульовим і низьким рівнями викидів. Це сприятиме досягненню кліматичної нейтральності до 2050 року, що є однією з глобальних цілей Європейського Союзу. «Купівля та пересування на автомобілях з нульовим рівнем викидів стануть дешевшими для споживачів, а ринок вживаних електромобілів зростатиме швидше. Так екологічне водіння стане доступним для кожного», — сказав політик.
Як нові правила можуть вплинути на український авторинок?
Різкого впливу на український авторинок нові правила в ЄС не матимуть, переконані в Інституті досліджень авторинку. На це є кілька причин.
- Нові правила діятимуть лише для нових автомобілів, та стосуються в основному автовиробників. Привозити вживані авто з ДВЗ до ЄС не забороняли.
- Користування вживаними автомобілями не підпадає під ці обмеження. Вторинний ринок ЄС надалі існуватиме, заміщення авто з ДВЗ на електричні відбуватиметься поступово, різких змін не буде. Не трапиться й обвалу цін на вживані авто з ДВЗ.
- Наразі, хоч Україна і є кандидатом на вступ до Євросоюзу та має план із виконання директив, у нас діють власні правила щодо виготовлення та імпорту автомобілів. Це дозволятиме імпортувати нові автомобілі з інших ринків — країн Америки, Китаю, Японії, Південної Кореї, Китаю та інших, де відсутні обмеження щодо авто з двигунами внутрішнього згорання.
- Основою українського авторинку, через економічні причини та низьку купівельну спроможність, є продажі авто з пробігом. Щомісяця українці купують лише 3,5-4 тисячі нових машин. Різке збільшення їх продажів можливе лише у разі економічного зростання та появи доступних програм фінансування, а для збільшення частки електричних авто — розвитку зарядної інфраструктури.
Таким чином, нові правила в ЄС не матимуть різко вираженого впливу на основну частину українського авторинку — імпорт та продажі вживаних авто. Водночас український парк авто з ДВЗ поступово поповнюватиметься вживаними електричними авто з-за кордону, ціни на які поступово знижуватимуться. Нові авто, виготовлені в країнах Євросоюзу, котрі імпортуватимуть до України, будуть лише електричними, модельний ряд поступово змінюватиметься, проте на ринок потраплятимуть й авто з двигунами внутрішнього згорання з інших країн. Різких змін цін як на нові, так і на вживані авто не передбачається.
Підпишіться на телеграм-канал Інституту досліджень авторинку, щоб отримувати інформацію першими, без реклами та спаму.