Всі новини

Українці витратили 122 мільярди на імпортні авто

У 2021 році українці витратили понад 122 мільярдів гривень на легковики з-за кордону. Більшість авто були вживаними, тому реально витрачена сума може бути ще більшою. Експерти інституту досліджень авторинку проаналізували статистику митниці й визначили, в які місяці українці були найактивнішими, та які країни заробили на продажі машин українцям найбільше.

Скільки витратили українці на авто з-за кордону

В році, що минув, 84% усіх імпортованих легкових авто були вживаними. Нових імпортували 107,9 тисячі, що становить 16% від загальної кількості. Вживані автомобілі найактивніше привозили в березні, травні та червні, а вживані — у жовтні, листопаді та липня, коли був пік «легалізації» так званих "євроблях«.

Динаміка імпорту нових та вживаних легковиків з-за кордону у 2021 році

Проте фінансова динаміка суттєво відрізняється від кількісної. «Піковими» місяцями по витратах коштів на авто виявилися не ті, котрі є лідерами за кількістю «пригону». Це легко пояснити: більшість так званих «євроблях», котрі масово оформляли протягом червня-листопада, були автомобілями у віці, а отже значно дешевшими за інші категорії імпорту. Так, найбільше грошей на машини з-за кордону українці витратили у березні — 11,8 мільярда гривень. Активніше за інші періоди тратили кошти також у проміжку з квітня по липень.

Динаміка витрат коштів на імпорт нових та вживаних автомобілів протягом 2021 року

Загалом у 2021 році українці витратили 58,1 мільярда гривень на нові автомобілі з-за кордону та 60,9 — на вживані. Таким чином, фінансовий об’єм імпорту розділився майже на половину. Проте фактично сплачена сума за імпортні вживані автомобілі може бути ще більшою, наголошують експерти Інституту досліджень авторинку.

«Сьогодні в Україні ми спостерігаємо тенденцію масового заниження митної вартості під час ввезення вживаних авто з-за кордону для зменшення обов’язкових платежів. Ціни, зазначені у митних деклараціях, не відповідають ринковим. Фактично за автомобілі українці платять більше, ніж це зафіксовано в офіційній митній статистиці», розповідає голова Інституту досліджень авторинку Станіслав Бучацький.

Реальний об’єм ринку імпорту експерти оцінюють на 20-40% більшим від офіційного, тобто в межах 73-84 мільярди гривень на рік.

Які країни найбільше заробили на продажі авто українцям

Рейтинг країн, які найбільше заробили на продажах нових легковиків, очолює Туреччина. На автомобілі, експортовані з цієї країни, українці потратили 8 мільярдів гривень. На другому місці — Польща (7 мільярдів гривень), а третє місце посіла Угорщина (5,2 мільярда). Варто зауважити, що у 25 тисяч авто (вартістю 14,2 мільярда гривень) країна експорту в митній статистиці не зазначена.

Рейтинг країн, що експортували нові авто до України у 2021 році, за сукупною вартістю експорту

На експорті вживаних авто найбільше заробили США — у 2021 році українці купили там вживаних авто на 32,3 мільярда гривень. Друга в рейтингу Польща, з якої українці привезли легковиків з пробігом на 7,4 мільярда гривень. На третьому місці опинилася Німеччина, із показником у 4,7 мільярда гривень.

Рейтинг країн, що експортували вживані авто до України у 2021 році, за сукупною вартістю експорту

Загалом рейтинг країн за сукупною вартістю експортованих вживаних легковиків майже повністю повторює топ країн за кількістю імпорту.

У яких країнах найдорожчі та найдешевші авто

Найдорожчими новими легковиками у 2021 році виявилися машини, експортовані з Великобританії. Їх середня митна вартість зафіксована на рівні 2,93 мільйона гривень. Дорогими також були машини, привезені з Німеччини (середня вартість 2 мільйона гривень) та Італії (1,77 мільйона гривень).

Найдешевшими новими машинами, імпортованими в Україну минулого року, стали легковики, привезені з Мексики (189 тисяч гривень), Узбекистану (233 тис. грн) та Індії (277 тис. грн).

Середні митні вартості нових легковиків, імпортованих до України у 2021 році, за країнами експорту

Вживані авто з найвищою середньою митною вартістю були експортовані з Китаю (507 тис. грн). Другий у переліку Кувейт з середньою митної вартості вживаних легковиків на рівні 435 тисяч гривень, а третя — Росія (середня вартість 403 тисячі гривень). До речі, імпорт автомобілів, що походять (тобто виготовлені) у РФ, заборонений із 2019 року. А от машини, виготовлені в інших країнах, ввозити можна, навіть якщо їх експортують з Росії. За статистикою Держмитслужби, таких у 2021 році було 81.

Найдешевші вживані легковики виявилися в Панамі (середня митна вартість 33,7 тис. грн), Словенії (41,5 тис. грн) та Фінляндії (42,7 тис. грн). Цікаво, що в переліку можна побачити й інші екзотичні країни на кшталт Кіпру, Мальти, Ісландії та навіть Йорданії та Лівії. Враховуючи особливості таких авторинків, тут радше ідеться про економічну діяльність зареєстрованих там компаній, ніж про купівлю машин саме з цих країн, зазначають експерти Інституту досліджень авторинку.

Середні митні вартості вживаних легковиків, імпортованих до України у 2021 році, за країнами експорту

Середня митна вартість вживаних легковиків у найпопулярніших країнах для експорту транспортних засобів до України у 2021 році становила:

  • США — 204,4 тис. грн
  • Польща — 122,4 тис. грн
  • Німеччина — 75,6 тис. грн

Фінансові показники імпорту 2021 року — рекордні для українського автомобільного ринку, що росте та розвивається. Для того, щоб ефективно розвивати автобізнес в умовах конкуренції, замовте аналітику від експертів Інституту досліджень авторинку. Пишіть нам на [email protected]!

Останні новини